• Fri frakt vid köp från 800 kr!
Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish
Snabb leverans / Säkra betalningar

Vanliga frågor

Vanliga frågor (och svar)

Här hittar du svar på frågor som ofta ställs till oss. När det gäller frågor om produkter finns all info på respektive produktsida. Undrar du något som inte besvaras på denna sida eller på någon annan sida så går det självklart bra att maila till oss på [email protected].

Hur kan jag betala i butiken?

Du kan betala säkert i butiken med Swish eller Klarna. Genom Klarna kan du även betala med kort, Swish, faktura eller direktbetalning från bankkonto.

Hur kan mitt företag betala i butiken?

När du har gått till kassan väljer du Kundtyp: Företag. Du har sen samma möjligheter som privatpersoner att betala med Klarna. I butiken är alla priser inkl moms och i kassan ser du momsbeloppet för ditt köp.

Hur lång är leveranstiden?

Vår vanliga leveranstid är mellan 1-4 arbetsdagar. Detta räknas från att beställningen är skickad, dvs när du får mail om att beställningen har skickats. OBS! Beställningar som har lagts under en helg skickas tidigast på måndagen veckan efter.

När får jag min Klarna-faktura?

Det är Klarna som sköter våra fakturor. Så fort som vi packat och skickat ordern så skickas ett meddelande till Klarna som från och med då sköter hela fakturaprocessen. Oftast får du fakturan direkt eller inom någon dag. Om du inte har fått fakturan eller har några frågor om fakturan så rekommenderar vi att du kontaktar Klarnas kundservice.

Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning?

Har du lagt din beställning och kommer på att något blivit tokigt kan du maila oss så fort som möjligt så ordnar vi det. Har beställningen skickats från lagret kan den tyvärr inte längre ändras. Du kan alltid returnera en oanvänd vara inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen. 

Jag har inte fått någon beställningsbekräftelse. Varför?

Så fort du har genomfört din beställning skickas ett mail med beställningsbekräftelse till din mailadress. Har du inte fått någon beställningsbekräftelse beror det ofta på att den har fastnat i spamfiltret hos din e-postleverantor. Kolla i så fall i Spam- eller Skräppost-mappen om du kan hitta mailet där. Att du inte har fått någon beställningsbekräftelse kan också bero på att du har angivit fel mailadress.

Var är min beställning?

När beställningen är hanterad och redo att skickas skapas ett nummer så att du kan följa din order. Du får mail med spårningsnummer så fort ordern går att spåra.

Kan jag beställa utanför Sverige?

I dagsläget levererar vi bara inom Sverige.

Hur använder jag produkter som jag har köpt hos Bergkungen?

Du hittar instruktioner på sidan GÖR SÅ HÄR! Där finns olika filmklipp där vi visar hur du använder produkterna. Titta gärna på den kortare produktfilmen på respektive produktsida. Är du inte filmsugen finns även skriftliga steg för steg-instruktioner där samma information framgår. Är planen att du ska arbeta på en plats utan internetuppkoppling kan det till exempel vara en idé att i förväg spara ner den skriftliga instruktionen så att du kan använda produkterna på bästa sätt.

Kan jag anlita Bergkungen för att ta bort berg eller spräcka sten?

Nej, tyvärr. =( Vi är en webbshop som säljer produkter så att du själv kan genomföra dina projekt. Vi menar att många projekt är både enklare och roligare än vad man kanske tror. Du klarar det!

En borr eller ett borr - hur säger man egentligen?

Bra fråga! Om vi utgår från de produkter vi säljer, alltså "borr" eller "borrar" för borrning i sten, berg och betong, så är det många som säger "ett borr" och då syftar på att själva redskapet är ett så kallat borrstål. Minst lika många säger nog "en borr" om precis samma typ av borr. Smaken är alltså lite som baken. Vi har valt att använda n-varianten, dvs en borr, borren, borrarna osv. Detta för att det helt enkelt känns vanligast i folkmun.